bullbak



Smulade jäst i en skål, tillsatte sedan margarin som jag smält med mjölk och sedan tillsatte jag socker, salt och mjöl. Sen så gjorde jag det till en deg. Därefter lät jag det jäsa i en stund. ( bilden visar efter det jäst. )





Sen delade jag delen i två delar. Kavlade den första och sedan den andra sen gjorde jag fyllningen som jag la till. Efter det rullade jag ihop degen till en rulle som jag sedan skärde på. Gjorde hur många jag ville :) Fyllningen består bara av smör, kanel och socker.

Tog en plåt och bakplåtspapper som jag ställde bullarna på, tillsatte sedan pärlsocker.


RESULTAT.
Bullarna blev sjukt goda och jättefina. Tror att det är första gången jag verkligen lyckas göra bra bullar eftersom de andra gånger jag gjort det så har dem blivit jättetorra. Tror det är för att jag inte har låtit det jäsa tillräckligt mycket. Jäsningen är nog det viktigaste. Det var så sjukt kul att vara i köket och "baka på riktigt" igen. Det var ett tag sen! Nåja. Alla tyckte dem var jättegoda. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0