nikon d3100 - 29e juni 2012, mitt livs bästa dag

Jag idag
 
Har de senaste veckorna varit inne på Sibas sida och kollat på systemkameror. Fastnade direkt för två st som heter Nikon D3000 och 3100. Jag var först väldigt säker på att jag skulle köpa en 3000, eftersom det tycktes vara en bra och enkel kamera och så kostade den ju bara 2000 något men när jag sedan läste om vad folk skrev om den så var det inte postivt. De flesta skrev att det var en bra första systemkamera. Jag blev då lite tveksam. Sen hade vi 3100 som var en kamera som du kunde snabbt lära dig och sedan ta avancerade bilder. På sidan stod att det kostade 4000 spänn. Igår när vi skulle hämta upp mamma var hon inne på Siba. Och när jag väl kom in kom det en kvinna till mig som mamma tydligen snackat med och frågade: Ja, du vill tydligen kolla på kameror. Vad för slags? Jag ger mamma en blick och hon säger: Idag är dagen. Detta kommer se fult ut men.. AHHHHHHHHHHHHHHHH!!!! Lycka. Yes. Sa till kvinnan att jag ville ha en kamera som jag kunde lära känna snabbt och som jag därefter kunde ta bra och avancerade bilder med. Vilka tog hon? Nikon 3100 och någon annan Canon-random. Allt hon sa om Nikon 3100 var bara postivt. Och den kostade bara 3500. (LYCKA ELLER.) Så slog till. Här kommer fulheten igen.. HERREGUDDDDD VAD JAG DOGGGG. VÄRLDENS BÄSTA DAG 29 JUNI 2012. Tillsamans med försäkringen, minneskortet, USB:n som jag köpte idag och väskan så blev det hela ca 4500 vilket jag tycker är bra. Kameran är ABSOLUTELY AMAZING och får ständigt en chock för jag frågar mig själv om det verkligen är min. JAAA!!!! Det är det. Herregud. Lycka lycka lycka. INGEN förstår hur glad jag är. Fotat varenda lilla sak. Oftast mina systrar som ställer upp. Haha. Finner nästan inga ord. Jag har gått runt och visat alla min tänder för alla för att jag lett hela tiden sedans igår.. OCH JAG KOMMER FORTSÄTTA MED DET. Finner inga ORD över hur mycket fotografi betyder för mig. Att knäppa en stund. Blev intresserad sommaren 2010 då jag tog en bild på min harry potter bok som jag sedan tyckte blev bra. Sedan har jag bara forsätt. Med två olika digitalkameror. OCH NU HAR JAG EN NIKON D3100. ALLTSÅ. ÄR DET ENS OKEJ?! Finner inga ord. Den är så otroligt vacker och jag är så lycklig. Såååå lycklig. ÄLSKAR DETTA. Att ta bilder ger mig ALLTID ett leende på läpparna. Även om det är på mitt rum helt randomt eller på något annat: ALLTID. Nu har jag en underbar kamera också!! DETTA, MINA DAMER OCH HERRAR är lycka. LYCKA LYCKA LYCKA. Det är sjukt hur glad jag är. Jag är gladare än en vampyr som har tagit tag på blod. Okej, dåligt exempel men... AHH!!!!!!! ÄR den min?! Sjukt sjukt sjukt. Är så himla TACKSAM och GLAD och TACKSAM och GLAD och TACKSAM. Mamma hade något kort så vi betalade bara 1,4 igår och nästa månad ska vi betala den andra delen och sista summan vilket är 3000 spänn. Jag får min lön nästa vecka så jag kommer då ge typ 1,4 till mamma. Sen så gav jag henne 1000 förut för alla saker som hon har köpt till mig i nian. Fick ju somsagt skuldkänslor av allt så gav henne pengarna förut. Så nu har hon bara gett mig 600 kr om man räknar bort att jag gav henne 1000... så det känns ju bra. Gick ju trots allt grundskolan. Tänkte först köpa något till henne men det var inte enkelt. Så bad henne spendera pengarna till henne själv. Ska dock köpa något fint till pappa. Typ kläder. Gött! Sen får jag leta efter jobb eller så för betala 3000 för kameran. Jag vill köpa det för mina egna pengar. Är det bara jag eller känns det bättre och skönare då man vet att man tjänat ihop sina egna pengar för sina saker. Som tex mina röda converse. Blir alltid glad när jag har på mig dem nu. För jag betala ju tillbaks mamma idag med mina egna pengar. Okej. Det var det. Har hittat ett ställe som letar efter anställda så kanske ringer dem eller något. För jag vill köpa mitt livs bästa köp på mina egna pengar. AHHHHHH, JAG ÄGER EN SYSTEMKAMERA!! EN NIKON 31000. Kan inte andas!!! Är den verkligen min... LYCKA LYCKA LYCKA. Kan inte sluta lé. Göra det jag älskar och göra så att resultatet blir tusen gånger bättre, proffisigare och coolare. Hur härligt. Dessutom är själva kameran hur snygg som helst. Och innan jag skriver en Harry Potter bok avslutar jag för idag. Ville bara skriva hur jäkla GLAD jag är samt tacksam över att mamma och pappa har betalat den för mig. Finner inga ord! Är så jäkla tacksam övr allt jag någonsin ägt.. men detta slår nog det hela. Världens långa inlägg men mitt livs bästa dag. Är så tacksam över min kamera. MIN KAMERA. EN NIKON D31000. AHHH!!! (okej, måste sluta göra så för jag halvskriker för tillfället och det är inte bra för det råkar vara natt just nu.) Även tacksam för att jag har föräldrar som jobbar, föräldrar överhuvudtaget (the best ones!) bra kompisar, MIN KAMERA, AHHH, samt de två tidigare jag ägt men dem har faktiskt inte varit mina utan alla i familjen kunde använda dem.. Jag använde dem båda mest dock. Gav digitalkameran till mamma igår som jag använt den senaste året, (smått känslosamt, haha.) den jag använde innan det gick ju sönder. (sorligt.) Är så tacksam över allt. Är tack ens tillräckligt?! Nu ska jag stänga av datorn, beundra min kamera (AHH!!!!!), pussa på min mamma och lilsis godnatt och därefter läsa harry potter innan jag lägger mig. 29E juni 2012 - MITT LIVS BÄSTA DAG.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Ååh söta Fardus, vad kul!!!! I know the feeling och det är underbart!

2012-07-01 @ 11:25:15
URL: http://Andrealouise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0