why am i still trying


Såhär känner jag mig idag. Allt det sista jag skrev till min uppsats försvann när jag kom till skolan. Finner inga ord.  Är som person en som inte ger upp i första taget. Om något inte går så försöker jag på många olika sätt tills jag hittar en lösning. Det var en kompis till mig som sa till mig igår. " Jag bara önskar att alla lärare kunde se hur mycket du kämpar i skolan, hur mycket du försöker. Jag fattar inte hur du orkar, alla andra skulle nog ha gett upp om dem var i din postion nu. "  Hur mycket jag än kämpar så får jag alltid exempelvis bara VG. Det är så det är. Så, spendera flera timmar till att plugga i bibblan, dynga flera nätter för att få bra betyg, börja en vecka tidigare och bara få VG så kan man bara gissa hur det känns. Det har varit så sedans jag började nian. Citatet " When you feel like giving up, remember why you held on so long in the first place" är något jag jämt säger till mig själv. Frågan är hur länge jag ska vänta på att faktiskt lyckas någon gång. Tror nog ingen förstår hur mycket tid jag lägger ner på att få bra betyg. Och att misslyckas gång på gång är något man kan försöka sig på. Och nu när jag lämnar en uppsats som jag verkligen kämpat på och som jag vet att jag bara kommer få G eftersom jag lämnat in den försent, frågar jag mig själv om det är dags att bara ge upp. Fast eftersom jag känner mig själv så kommer jag inte göra det. Så, om någon är i en sån postion som jag just nu: Ge inte upp även fast det är det man vill göra. Första gången jag inte lämnar något i tid i hela högstadiet också. Suger, men livet går vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0